Open Coffee Athens, συνάντηση 3η, τα… πρακτικά

Η τρίτη συνολικά και η πρώτη “κανονική” συνάντηση του OpenCoffee συνέβη χτες στον πολυχώρο Bacaro στο κέντρο της Αθήνας. Βρήκα τη συμμετοχή του κόσμου πολύ ικανοποιητική (να μαντέψω 30-40 άτομα;) και μεγάλο ποσοστό του συνείσφερε και στην κουβέντα που ακολουθούσε τις παρουσιάσεις. Ελλείψει καλύτερων δυνατοτήτων για την ώρα θα προσπαθήσω να κάνω μια σύντομη περίληψη του κάθε session ώστε να μπορέσουν να πάρουν μια γεύση και όσοι δεν παρευρέθησαν. Οι ομιλητές ήταν 5 (με μία αλλαγή από το ανακοινωθέν πρόγραμμα) μετά από αυτήν τη σύντομη εισαγωγή του Γιώργου Τζιραλή.

Θέμης Παπαδημόπουλος (Jade Hellas): Στο πνεύμα των τελευταίων εξελίξεων με τις πυρκαγιές ο ΘΠ έκανε μια σύντομη περίληψη των καταστροφών με στοιχεία και φωτογραφίες και μίλησε για τους κινδύνους από εδώ και πέρα για την ύπαιθρο. Στην προσπάθεια να βρεθεί μια λύση μίλησε για τον όρο “κοινωνική επιχειρηματικότητα” και το πως μια προσπάθεια από νέους μπορεί να προσφέρει ουσιαστική βοήθεια. Παρουσίασε 6 βήματα συνοδευόμενα από πρακτικές μεθόδους και πόρους που μπορούν άμεσα να μπουν σε πράξη με ένα χρονοδιάγραμμα 3 ετών και έκλεισε ζητώντας από οποιονδήποτε θέλει να συμμετάσχει να επικοινωνήσει μαζί του.


Γιάννης Μαυραγάνης: Ο ΓΜ μίλησε για το site-project που έχει ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρό με θέμα τη διαχείριση των εσόδων και εξοδων μιας πολυκατοικίας. Το βασικό concept είναι η δυνατότητα κάλυψης όλων των αναγκών σχετικών με τα κοινόχρηστα μιας πολυκατοικίας μέσω online φορμών και σελίδων ενώ επιπλέον προιόντα πρόκειται να προσφερθούν στο μέλλον. Το project βασίστηκε σε τεχνολογίες όπως PHP και MySQL και βασίζεται σε targeted διαφημίσεις ή και ενδεχομένως σε κάποια μικρή χρέωση για τη χρήση του site. Στο τέλος υπήρξαν μερικές προτάσεις για το πως μπορεί να βελτιωθεί η υπάρχουσα δομή παρέχοντας “Web2.0” στοιχεία όπως σχόλια χρηστών, ratings συνεργατών με πολυκατοικίες, κλπ.

Αλέξανδρος Παγίδας: O ΑΠ όντας μόνιμος κάτοικος San Francisco μας είπε λίγα πράγματα για το υπόβαθρο του (φιλοσοφία) και το πως εξοικειώθηκε με τη νοοτροπία της Silicon Valley αφού εγκαταστάθηκε εκεί λίγους μήνες πριν. Συναντήσεις όπως το SF New Tech (δράση παρόμοια με το OpenCoffee) τον βοήθησαν πολύ να γνωρίσει αρκετό από το “σημαντικό” κόσμο του χώρου και έκανε σαφές πως όλοι αυτοί είναι “σαν κι εμάς”. Παρόλο που οι υποδομές δεν είναι οι ίδιες (διαθέσιμο hardware, κτίρια, νομικό πλαίσιο, κλπ) ταυτόχρονα οι δυσκολίες δεν είναι ανυπέρβλητες όπως αποδεικνύουν παραδείγματα όχι μόνο από τη SV αλλά και από ευρωπαϊκές προσπάθειες. Ο ΑΠ απάντησε σε ερωτήσεις περί χρηματοδότησης (VCs, angels, Υ-combinator) καθώς και πως μπορεί το ίδιο το OpenCoffee να βελτιωθεί (μικρόφωνα, wireless, σπόνσορες κλπ) λέγοντας πως η πρόοδος του συγκριτικά με τη κοινότητα που συμμετέχει ο ίδιος είναι πολύ καλή. Γενικά ο κόσμος έκανε πολλές ερωτήσεις πράγμα που για μένα δείχνει ότι υπάρχει ενδιαφέρον για να περάσει και στον ελληνικό χώρο το πως δουλεύουν τα πράγματα.

Στέφανος Κωφόπουλος: Ο ΣΚ [aka Titanas] μας παρουσίασε με ενθουσιασμό το blog του παρέχοντας πληροφορίες για τα στατιστικά επισκεψιμότητας, τις δραστηριότητες και τις επιτυχίες που είχε ως τώρα, για να δείξει ότι δεν χρειάζονται πολλά λεφτά για να ξεκινήσει και να πετύχει μια ιδέα. Στο τέλος αναφέρθηκε και το επόμενο project του ( Make Athens Green). Οι ερωτήσεις που ακολούθησαν ήταν πολλές και κάλυψαν από την τακτική του στα σχόλια και στα reviews που κάνει μέχρι το σκοπό του blog (να αγοραστεί από το ΔΟΛ, την Γιάννα Α. Δασκαλάκη ή κάτι αντίστοιχο, φυσικά) και από το κατά πόσο η Ελλάδα μπορεί να “αντέξει” κι άλλος επαγγελματίες bloggers (ναι, μπορεί αρκετούς ακόμα, μια μάλιστα ξεκινάει σύντομα) μέχρι το πως φρόντισε την προβολή του blog (από t-shirt pestaola.gr μέχρι τακτικές SEO).


Νίκος Δρανδάκης: O ΝΔ μας παρουσίασε με λίγα λόγια τις βασικές λειτουργίες που παρέχει το sync.gr και με αυτά ως βάση ζήτησε να γίνει ένα brainstorming από το κοινό προκειμένου να βρεθεί “Η Ιδέα” ώστε το sync να πάει στο επόμενο επίπεδο. Πολλοί ζήτησαν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ή συνέβαλαν με τις ιδέες τους για πιθανή εξέλιξη και συνολικά προέκυψαν 4 βασικές κατευθύνσεις ανάπτυξης: α) δυνατότητα έστω υποτυπώδους σημασιολογικής επεξεργασίας των posts ώστε να μπορεί κάποιος να βγάλει όσο πιο αυτοματοποιημένα γίνεται ποιοτικά συμπέρασματα για το περιεχόμενο τους, β) δημιουργία API ώστε να γίνει εύκολο και από άλλους να συμμετάσχουν στην ανάπτυξη του SYNC, γ) χρήση των καταγραμμένων χρηστών ώστε να δημιουργηθούν “ταυτότητες” για τους bloggers τόσο στο SYNC όσο και στα blog τους (ενδεχομένως με χρήση widgets) και δ) δυνατότητα για παρακολούθηση των σχολίων στα blogs που γίνονται όσο και στο SYNC ή στα blogs αυτών που τα κάνουν (πάλι με τη βοήθεια widgets). Στις περισσότερες περίπτωσεις κεφαλαιώδους σημασίας (και αξίας) είναι η υπάρχουσα βάση δεδομένων που έχει δημιουργηθεί τους τελευταίους μήνες.

Αυτά “εν ολίγοις”. Αν κάποιος θέλει να προσθέσει κάτι άξιο λόγου που ειπώθηκε ας κάνει ένα σχόλιο. Ελπίζω τα παραπάνω να ενθαρρύνουν και άλλους να συμμετάσχουν στις συναντησεις, να δείξουν μια πιθανή μορφή σε όποιον θέλει να το μιμηθεί πχ σε κάποια άλλη πόλη και κατά βάση να πείσουν τον κόσμο ότι η όλη ιστορία αξίζει τον κόπο.

12 comments

  1. Δημήτρη, γιατί δεν ανεβάζεις τα powrpoint στο slideshare.net, να τις κάνεις widget που μπορεί να ενσωματωθεί και στο ποστ;

  2. Dimitris Athanasiadis on 09.06.07 at 11:51 am Πρόσθεσα τα powerpoints για 15 μέρες – προλάβετε.

    …μήπως σου βρίσκεται και το Access σε 15” ???…οεο?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *