Την Τρίτη, 4 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε η 6η συνάντηση OpenCoffee, σε νέο χώρο, στο BIOS. Η προσέλευση ξεκίνησε, ως συνήθως, νωρίς, με μια διαφορά από τις προηγούμενες φορές: ο καθένας έγραφε το όνομά του σε μια λίστα και αντέγραφε τον αύξοντα αριθμό στα ειδικά καρτελάκια που είχε ετοιμάσει ο Στέφανος Καράγκος (άλλα για τους ‘παλιούς’, άλλα για τους ‘λεφτάδες’ κι άλλα για τους ‘startupers’). Περίπου στις 19.30 ο Γιώργος Τζιραλής έκανε το κάλεσμα να προσέλθουν όλοι στον χώρο των παρουσιάσεων.
Καλωσόρισμα
Στην εξοπλισμένη οπτικοακουστικά και με άφθονες καρέκλες αίθουσα του BIOS την συνάντησε άνοιξε ως συνήθως ο Γ. Τζιραλής.
Παρουσιάσεις
Την αρχή των παρουσιάσεων έκανε ο Αργύρης Αργυρίου, συν-δημιουργός του mobile social network, wadja.com, μια προσπάθεια που άρχισε τον Σεπτέμβριο ‘06. Τόνισε πως η δημιουργία τους έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
Mobile Web: Είναι προσβάσιμη τόσο από το Web, όσο και από οποιοδήποτε κινητό με browser.
Social Messaging: Υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας των users, μέσω ανταλλαγή SMS, chat, καθώς και σχολίων στις φωτογραφίες και τα βίντεο που ανεβάζουν.
Mobile Media: Οι χρήστες μπορούν να ανεβάζουν τις φωτογραφίες και τα βίντεο τους απευθείας από το κινητό, χωρίς την αποστολή MMS.
Στην συνέχεια ανέφερε κάποια από τα εντυπωσιακά “highlights” του start-up τους, όπως τους 750.000 registered users, που αυξάνονται με ρυθμό 3.500/μέρα, και όλα αυτά μέσω word-of-mouth, χωρίς καθόλου διαφήμιση! Επίσης έδωσε κάποια από τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών (20% κάτω των 24, το 31% μεταξύ 25-34, και το 19% μεταξύ 35-44 ).
Τέλος, ανέφερε πως έχει έσοδα η επιχείρηση, δηλαδή μέσω web/mobile advertisement, μέσω wadja gifts που μπορούν να αγοράζουν οι χρήστες και να τα «δωρίζουν» στις επαφές τους, καθώς επίσης και μέσω message advertisement και δημιουργία premium pages των εταιριών. Τόνισε πως το Wadja προσφέρει στοχευμένη διαφήμιση, πράγμα που ανεβάζει κατά πολύ την αξία του! Αξίζει να σημειωθούν κάποια βραβεία που έχει κερδίσει αυτή η προσπάθεια:
- Mashable (The Top Social Networks of 2006: People’ s Choice)
- Athens VC Forum (3rd for Best Business Plan)
- ICT Technology Forum, Athens (Best Managers)
Την σκυτάλη πήρε ο Δημήτρης Κονταρίνης, Innovation Manager της Velti. Η παρουσίαση του ήταν για την χρηματοδότηση των start-up. Έκανε την παρατήρηση πως στην Ελλάδα δεν έχουμε υιοθετήσει ακόμα τις νέες τεχνολογίες στην κουλτούρα μας (σε αντίθεση με τις ΗΠΑ). Τόνισε πως υπάρχει ταλέντο στην Ελλάδα, αλλά μας λείπει η εμπειρία από start-up και Venture Capitals, και πως οι ξένες εταιρείες δεν επενδύουν σε ελληνικές προσπάθειες, γιατί είναι άγνωστα μέρη γι’ αυτούς. Παρόλα αυτά, με σωστό networking, μπορεί να πετύχει και μια ελληνική start-up να πάρει την χρηματοδότηση που χρειάζεται.
Ανέφερε, επίσης, πως για να πετύχει μια νέα επιχείρηση, χρειάζεται 3 πράγματα:
μια καλή ιδέα – μια ομάδα – ένα σχέδιο, (και ευελιξία στην πορεία)
λέγοντας μάλιστα πως το πιο σημαντικό είναι η ομάδα, και όχι η ιδέα όπως πολλοί πιστεύουν. Απλά η ιδέα έρχεται για να «δέσει» τα μέλη της ομάδας γύρω από ένα κοινό στόχο.
Τέλος, ανέφερε για μια δική του προσπάθεια που άρχισε για mobile web το 1999, αλλά απέτυχε γιατί δεν είχαν εναλλακτικά σχέδια δράσης. Αλλά εάν είχαν εναλλακτικά σχέδια δράσης, για να επιβιώσουν μέχρι τώρα, θα μπορούσαν να είχαν επιτύχει τώρα, πράγμα που προφανώς είπε για να δείξει πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει ένα καλοσχεδιασμένο πλάνο.
Τελευταία παρουσίαση της 6ης συνάντησης, ήταν του Στέφανου Καράγκου, που –πραγματικά- έκλεψε την παράσταση! Ο Στέφανος σε 17 χρόνια, έχει κάνει 31 «εκκινήσεις», όπως μας είπε, και την πεμπτουσία αυτής της εμπειρίας και πορείας θέλησε να μας παρουσιάσει!
Τι έμαθε όμως μετά από 17 χρόνια;
Πως πρέπει να σκεφτόμαστε διαφορετικά από τους άλλους, και πάντα να σκεφτόμαστε κάτι ΜΕΓΑΛΟ. Να προσπαθούμε να βρούμε μια ιδέα που να βελτιώσει την ζωή των ανθρώπων ή ακόμα να δημιουργήσει μια ανάγκη. Δεν πρέπει να προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τον τρόχο (μεταφορικά μιλώντας), αλλά να τον βελτιώσουμε!
Επίσης, να θυμόμαστε πάντα τον κανόνα 20/80, δηλαδή ότι το 20% των πελατών φέρνει στην επιχείρηση το 80% των εσόδων. Να βρούμε κάποιον soulmate, δηλαδή έναν άνθρωπο με τον οποίο ταιριάζουμε για να μοιραστούμε και να πραγματοποιήσουμε την ιδέα μας (σσ: η σημαντικότητα της ομάδας που ανέφερε και ο Δ. Κονταρίνης).
Να στοχεύουμε σε niche αγορές, και πάντα να ρωτάμε μια γυναίκα (ή το αντίθετο)!
Επιπλέον, τόνισε πως το business plan μας πρέπει να είναι απλό, ξεκάθαρο, συγκεκριμένο και με όραμα, χωρίς να ξεχνάμε φυσικά ποτέ το Marketing.
Για λεφτά, υπάρχουν πολλές πηγές, όπως οικογένεια, φίλοι, τράπεζες και venture capitals.
Συγκεκριμένα, για να προσεγγίσει κανείς τους venture capitalists, πρέπει –καταρχάς- να γυαλίζει το μάτι του και να πιστεύει σε αυτό που θέλει να πραγματοποιήσει! Να χρησιμοποιεί τον κανόνα 10-20-30 του Kawasaki, δηλαδή 10 slides, να παρουσιάζεται η ιδέα σε 20 λεπτά, και γραμματοσείρα στις διαφάνειες μεγέθους 30 και πάνω!
Τελειώνοντας, είπε πως πρέπει να χρησιμοποιούμε την τεχνολογία για τους ανθρώπους και όχι την τεχνολογία για την… τεχνολογία! Σε οτιδήποτε κάνουμε να δημιουργούμε ένα φανατικό κοινό, που θα spread the word στον υπόλοιπο κόσμο, και επίσης, καλύτερα να κάνουμε ένα test drive στην ιδέα μας, για να μην καταλήξουμε σε κάποιο crash test! Last but not least, να έχουμε πάντα στο μυαλό μας τα 3F (fix-focus-forward), να είμαστε δημιουργικοί και να αδιαφορούμε για τα σχόλια «ειδημόνων».
Μετά τις ομιλίες κληρώθηκαν τα εξής βιβλία:
Art of The Start, Guy Kawasaki (x2)
The Long Tail, του Chris Anderson (x1)
Strategy Maps, των Robert Kaplan & David Norton (x1)
Going Visual των Alexis Gerard, Bob Goldstein & Guy Kawasaki (x1)
προσφορά του Στέφανου, που επίσης προσέφερε και το εξαιρετικό νέο logo του OpenCoffee. Πρόταση: οι νικήτες των βιβλίων, αφού τα διαβάσουν, μπορούν –αν θέλουν- να τα επιστρέφουν στο OpenCoffee, για να τα παίρνει κάποιος άλλος στην συνέχεια και να «μοιράζεται» η γνώση.
6 comments
Βρέθηκα κι εγώ στην 6η συνάντηση του Open Coffee, ήταν η πρώτη φορά που ήρθα και μου φάνηκε εξαιρετικά ενδιαφέροντα όλα αυτά που ακούστηκαν, η συνάντηση με κάποιους ανθρώπους κλπ. Θα είμαι εκεί και στο επόμενο.
Καλή η πρόταση όσοι διαβάσουν τα βιβλία και θέλουν να τα επιστρέψουν για να τα διαβάσουν και άλλοι.
Και για μένα ήταν πρώτη φορά και πραγματικά ευχαριστήθηκα και τις παρουσιάσεις και τους ανθρώπους πίσω από το Open Coffee.
Ελπίζω να συνεχιστεί έτσι όμορφα αυτή η προσπάθεια.
Συγχαρητήρια για την προσπάθεια.
Ζηλεύω που δεν μπόρεσα ακόμα να βρεθώ σε κάποια συνάντηση!
Πολύ ενδιαφέρουσα η παρουσίαση του Στέφανου Καράγκου. Μήνα με το μήνα το Open Coffee γίνεται και καλύτερο.