Επιστροφή από την καλοκαιρινή ραστώνη, με ένα Open Coffee γεμάτο κόσμο! Περισσότερα από 100 άτομα μαζεύτηκαν και αυτή τη φορά στο Bios, με σκοπό τη συμμετοχή σε ένα ακόμη OC!
Ας περάσουμε όμως στις παρουσιάσεις:
Την αρχή έκανε ο Αλέξης Μπάλλας, δημιουργός της Cytopia, ενός online mp3 center, το οποίο πέρα από το εμπόριο συγκεκριμένου τύπου μουσικής, παρέσει και δυνατότητες δημιουργίας online ραδιόφωνου.. Η εταιρία αυτή, εμπορεύεται .wav και .mp3 σε περισσότερα από 6.000 μέλη και οι μηνιαίες πωλήσεις ανέρχονται σε περισσότερα από 1000 ευρώ. Ο ιστότοπος είναι online εδώ και 4 χρόνια ενώ έχει άριστο seo για τη μουσική που υποστηρίζουν. Στη συνέχεια, μας μίλησε για τον τρόπο που κερδίζουν χρήματα, πουλώντας εξειδικευμένη μουσική σε ένα niche market: Παρουσιάζεται “κέρδος από προϊόντα που δεν έχουν μεγάλη δημοφιλία, επειδή το κοινό είναι παγκόσμιο”, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Επίσης, μας εξήγησε πως το πρόβλημα του information overload για τους χρήστες, λόγω καταιγισμού πληροφοριών, καταπολεμάται με το φιλτράρισμα περιεχομένου, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση γίνεται με τη χρήση των labels.
Όσον αφορά το μέλλον της Cytopia, ο σκοπός τους είναι η επέκταση σε άλλες μουσικές σκηνές, ενώ βρίσκονται σε αναζήτηση ενός php developer… (όσοι πιστοί…)
Η παρουσίαση έκλεισε με κάποια μαθήματα από το site:
α) Ο geek myth όπου φτιάχνεις ένα πρόγραμμα και γίνεσαι εκατομμυριούχος, είναι στα αλήθεια ΜΥΘΟΣ!
β) Αν φτιάξεις killer app και εφησυχάσεις, κάηκες!
γ) Η τεχνολογία δεν είναι αρκετή, θες καλή ομάδα, η οποία πρέπει να αλληλοσυμπηρώνεται!
Στη συνέχεια, τη σκυτάλη πήρε ο Δημήτρης Τσίγκος της V.Trip Group, ο οποίος έκανε μία ιδιαίτερα ευχάριστη παρουσίαση! Μας μίλησε για το πως ξεκίνησε ενώ ήταν ακόμη φοιτητής, και πως ίδρυσε τις εταιρίες του ομίλου. Εταιρία με ενθουσιασμό, με τεχνολογικές γνώσεις, αλλά χωρίς λεφτά και επιχειρηματικές γνώσεις… Μετά από αυτό, αναφέρθηκε στις επιλογές των νέων ανθρώπων, μετά τις σπουδές:
α) μεταπτυχιακό – το οποίο χαρακτήρισε ανούσιο, γιατί όλοι παίρνουν πλέον,
β) δημ. Υπάλληλος – για να μη δουλεύεις,
γ) ιδ. Υπαλληλος με τις εξής επιλογές: μία πολυεθνική, η οποία όπως είπε, μακάρι να μας πάρει, μία μεγαλη ελληνική ιδιωτική εταιρία, την οποία μάλλον δε θα μας πρότεινε, και τέλος μία μικρή ιδιωτική εταιρία, στην οποία κερδίζεις πράγματα επειδή μαθαίνεις.
δ) να ιδρύσεις επιχείρηση: αλλά θέλει πολύ στήριξη!
Τα μότο του;
–>”ΠΟΥΛΑΩ ΑΡΑ ΥΠΑΡΧΩ” και είπε πως πρέπει να το συνηθίσουν όσοι θέλουν να γίνουν επιχειρηματίες!
–>Start-up = μάστορας
Μας μίλησε για την αναγκαιότητα του marketing και για το υψηλό επιχειρηματικό ρίσκο (δεν έκρυψε πως συνήθως, οι επιχειρηματικές απόπειρες αποτυγχάνουν..)
Χρειάζεται στήριξη και υποστήριξη από τους δικούς σου ανθρώπους, ενώ στη συνέχεια είπε πως στον τομέα “χρήματα”, δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις! Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν κεφάλαια υψηλού ρίσκου και αυτό αποτελεί τροχοπέδη για την επιχειρηματικότητα. Τα ελληνικά VCs δεν επενδύουν σε τεχνολογία, γιατί όπως είπε, δε μπορούν να τα βοηθήσουν!
Τι χρειάζεται για να έχει προοπτικές επιτυχίας το start-up?
–>Εξωστρέφεια! Η επιτυχία είναι στο εξωτερικό!
–>Ομάδα μέχρι 3 άτομα
–>business plan
–>Καλό μάρκετινγκ
–>επιμονή
–>συμμαχίες
–>λεφτά
–>Και φυσικά χρειάζονται θεσμικές παρεμβάσεις
Επόμενος ομιλητής, ο Ανδρέας Κωνσταντίνου, research director της Vision Mobile! Ξεκίνησε στην Αγγλία σα συλλογική προσπάθεια, πολύ απλά γιατί όπως είπε, εκείνη η χώρα έχει καλύτερες υποδομές από την Ελλάδα για υποστήριξη των start-ups!
Αυτή τη στιγμή δουλεύουν 5 άτομα σε 4 εταιρίες, κάνοντας δουλειά από το σπίτι, πουλάνε χάρτες κινητής, consulting, μελέτες αγοράς, σεμινάρια!
Και αυτός ο ομιλητής, τόνισε την ανάγκη για global orientation, τονίζοντας πως δεν πρέπει να περιοριζόμαστε στην Ελλάδα! Τόνισε πως η ομάδα είναι πιο σημαντική ακόμη και από την ιδέα, ενώ είπε πως τα μέλη της θα πρέπει να μοιράζονται ίδιες αξίες και ίδιες φιλοδοξίες.
Οι αξίες της εταιρίας του; γνώση – πάθος – καινοτομία!
Στη συνέχεια μας μίλησε για τη σημασία που έχει αυτό που ξεκινάς, να έχει δυνατότητες scaling στο μέλλον, ενώ είπε πως το 50% της δουλειάς είναι η επικοινωνία της εικόνας, με το άλλο 50% να είναι το delivery και να δίνεις αυτό που υπόσχεσαι!
Πως να φτιάξεις virtual εταιρία; Χρειάζεσαι υποδομές!
Έκλεισε παρουσιάζοντας μερικές Επιτυχίες της εταιρίας, κάποια προϊόντα της, κάποιους συνεργάτες, ενώ έκανε ανοιχτή πρόταση σε όποιον ενδιαφέρεται να εργαστεί σε αυτήν!
Την αυλαία του πρώτου εφετινού Open Coffee έκλεισε η πολιτικός του ΠΑΣΟΚ κα. Άννα Διαμαντοπούλου. Ξεκίνησε επικροτώντας την πρόσκληση πολιτικών στο open coffee ενώ παρακίνησε τους συντελεστές να καλέσουν και άλλες ομάδες ενδιαφέροντος (πχ πολιτικές νεολαίες).
Τόνισε πως πλέον υπάρχει ανταγωνισμός χωρών και είπε πως ενώ απαξιώνεται γενικά η πολιτική, αυτή (η πολιτική) παραμένει αναγκαία.
α) Η ιδέα γίνεται συγκριτικό πλεονέκτημα
β) Μεγάλες επιδόσεις στην υψηλή τεχνολογία
γ) Παντού υπήρχαν θεσμοί ή δομές που οδηγούσαν σε συλλογικές αποφάσεις
Μας έδωσε δύο παραδείγματα, ένα από τη Σουηδία και ένα από την Κρήτη, τα οποία θα μπορείτε να παρακολουθήσετε σύντομα στις videoπαρουσιάσεις του OC.
Μας είπε πως η Ελλάδα είναι μία μικρή χώρα, χωρίς φυσικούς πόρους και ιστορία πραγματικής βιομηχανίας, ενώ είναι μία μικρή αγορά για τους πιθανούς επιχειρηματίες..
Τι πρέπει να γίνει; Ποια είναι η λύση;
Πρέπει να μπει επιθετικά στο χώρο των υπηρεσιών, με υποδομές νέου τύπου (πχ τηλεπικοινωνίες, ευρυζωνικά δίκτυα κτλ), ενώ χρειάζονται και επενδύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό.
Μας παρουσίασε κάποιους στόχους 5ετίας για τις υποδομές, για παράδειγμα να πάμε στην 5δα της Ευρώπης για διείσδυση του ίντερνετ στους φοιτητές.
Απαίτησε περισσότερες δημόσιες επενδύσεις στην έρευνα, λέγοντας πως αυτή τη στιγμή είναι στο 0,5% του προϋπολογισμού.
Επίσης, μίλησε για προβληματικό τραπεζικό σύστημα, μιας και όπως είπε τα vc δε λειτουργούν επειδή για τις τράπεζες είναι πιο κερδοφόρα τα στεγαστικά και τα άλλα δάνεια!
Τόνισε την ανάγκη υποστήριξης της “πατέντας”, χαρακτηρίζοντας απαράδεκτο να έχει το Λιχτενστάιν πολύ περισσότερες από τη χώρα μας!
Δήλωσε απογοητευμένη από τα αποτελέσματα έρευνας στην οποία το 75% των νέων θέλουν να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι, ενώ τόνισε την ανάγκη δημιουργίας κινήτρων, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Γερμανία, όπου επιδοτεί με ένα αρκετά γενναίο ποσό τις μικρές επιχειρήσεις που έχουν “καλές ιδέες”.
Έκλεισε την ομιλία της δηλώνοντας ικανοποιημένη και δικαιωμένη για την πρόταση που είχε κάνει πριν χρόνια για την αγγλική γλώσσα, μιας και όπως είπε, είναι χαρακτηριστικό πως οι περισσότεροι όροι στις παρουσιάσεις του OC ήταν στα αγγλικά!
Εμείς δεν έχουμε παρά να σας ευχαριστήσουμε όλους όσους παρευρεθήκατε στο event και να ανανεώσουμε το ραντεβού μας για τον επόμενο μήνα!
5 comments
Γειά σας,
Θα ήθελα να πω ότι το site σας είναι τελείως άσχετο. Προσπαθώντας κάποιος να καταλάβει ΠΟΤΕ γίνεται το εκάστοτε open coffee, δεν μπορεί να βρει τίποτε, είναι γραμμένο χαοτικά και κάποιος που δεν έχει καταλάβει ακόμη τι ακριβώς είναι αυτό που κάνετε, βαριέται και δεν ασχολείται. Από την ημερομηνία του τελευταίου ποστ και από τα συμφραζόμενα στην πρώτη παράγραφω, ΕΙΚΑΖΩ ότι πρέπει να έγινε τις προηγούμενες μέρες. Παρόλο που ήθελα να έρθω και γι αυτό και γράφτηκα στη λίστα, δε με ενημέρωσε κανείς. Μάλλον λειτουργείτε στόμα με στόμα μόνο.
Το Open Coffee γίνεται κάθε πρώτη Τρίτη του μήνα, σε μέρος που ανακοινώνεται στο site. (είναι το ίδιο από το 5ο open coffee και μετά, με μόνη εξαίρεση το καλοκαιρινό event στο bocca.) Πέρα από το site, το εκάστοτε open coffee υπάρχει σαν event στο facebook, αλλά αυτό προϋποθέτει παρουσία στο facebook, το οποίο δεν είναι προαπαιτούμενο για να παρακολουθήσεις το event. Προφανώς δεν λειτουργούμε ΜΟΝΟ από στόμα σε στόμα, αν και εννοείται πως το WOM μας έχει κάνει καλό, μιας και αν δεν έμενε ικανοποιημένος ο κόσμος, δε θα γέμιζε ασφυκτικά κάθε φορά. Το τι ακριβώς είναι το open coffee, δεν είναι δυνατόν να το γράφουμε σε κάθε δημοσίευση του blog, θα μπορούσες να ρίξεις μία ματιά στο about…
Φιλικά,
Γιώργος Γκριτζάλας
“…ενώ παρακίνησε τους συντελεστές να καλέσουν και άλλες ομάδες ενδιαφέροντος (πχ πολιτικές νεολαίες).”
LOL! Σιγά μην καλέσουν και συνδικαλιστικούς φορείς.
Ειλικρινά δεν ξέρω αν οι πολιτικοί έχουν κάτι ουσιαστικό να κομισουν στο Open Coffee. Τα ίδια τετριμμένα πράγματα λένε κάθε φορά.