Πρακτικά OpenCoffee VIII

OC VIII Athens

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε και η 8η συνάντηση του, θεσμού πλέον, Open Coffee, την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2008 στο γνωστό μαγαζί BIOS, στην Αθήνα. Για μία ακόμα φορά ο χώρος γέμισε από ανθρώπους που γνωρίζονταν, συζητούσαν και αντάλλασσαν σκέψεις και ιδέες, με καφέδες και μπύρες στα χέρια, και με τα χαρακτηριστικά αυτοκόλλητα με την ιδιότητα καθενός. Στις 19:00 άρχισε να γεμίζει η αίθουσα παρουσιάσεων, και στις 19:10 ο Γιώργος Τζιραλής κήρυξε την έναρξη του event.

Η αρχή των παρουσιάσεων έγινε με τον Γιάννη Ζαρκάδα, ιδρυτή της ιστοσελίδας GreekEstate.gr, μια εφαρμογή που φιλοδοξεί να εισάγει το ελληνικό real estate στον κόσμο του Web 2.0. Σύμφωνα με το Γιάννη, μια αποτελεσματική ιστοσελίδα real estate πρέπει να δίνει απαντήσεις σε τρία βασικά ερωτήματα: 1) που είναι το σπίτι; 2) πως είναι το σπίτι; 3) πόσο κάνει το σπίτι; Η ιστοσελίδα που αναπτύχθηκε επιχειρεί να δώσει απαντήσεις στις τρεις αυτές ερωτήσεις κατά τον καλύτερο και πιο αποδοτικό τρόπο. Ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταχωρήσει δωρεάν μια αγγελία και αυτή να διαβιβαστεί στους πολυάριθμους επισκέπτες του site, που χρησιμοποιώντας διάφορα κριτήρια αναζήτησης φτάνουν σε αυτό που επιθυμούν να βρουν. Συμπερασματικά, η χρήση αυτής της ιστοσελίδας, αντί ενός γραφείου μεσιτών ή μιας άλλης παραδοσιακής μεθόδου αναζήτησης ακινήτου, έχει πολλαπλά οφέλη, και κυρίως την εξοικονόμηση και χρόνου και χρήματος. Βέβαια, η εφαρμογή είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης (πρώτη εβδομάδα online), αλλά δέχεται καθημερινά νέες καταχωρήσεις και δείχνει προοπτικές μεγαλύτερης άνθισης στο μέλλον.

Ακολούθησαν ο Αλέξανδρος Αργυρίου και ο Δημήτρης Μουστάκας, που μας παρουσίασαν το δημιούργημά τους n00b.gr . To εγχείρημα αυτό επιχειρεί να δώσει απτές λύσεις στην πληθώρα καθημερινών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι νέοι χρήστες του διαδικτύου, αφενός λόγω της «απότομης» ευρύτατης διάδοσης του και αφετέρου λόγω της έλλειψης χρόνου για αναζήτηση πληροφοριών και ουσιαστικότερη κατανόηση των δυνατοτήτων αυτού. Η βάση της όλης λειτουργίας του n00b.gr είναι οι οδηγοί (manuals) που περιέχει, οι οποίοι δημιουργούνται με κριτήριο την απλότητα και την ευκολία στη χρήση τους, ώστε να παρέχουν ουσιαστική βοήθεια στους χρήστες που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα ή έχουν κάποια απορία. Σημαντικό ρόλο κατέχει και ο τομέας της υποστήριξης, όπου ο κάθε χρήστης μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα με το συντάκτη κάθε άρθρου για να διατυπώσει τις απορίες του, μπορεί να συζητήσει ένα θέμα και να ζητήσει πληροφορίες στο forum της ιστοσελίδας, ακόμα και να ζητήσει υποστήριξη (official support) από τον εκπρόσωπο μιας εταιρείας, με τον οποίο αναπτύσσονται έτσι δίαυλοι επικοινωνίας. Το καινοτόμο στοιχείο σε αυτό το project είναι η δυνατότητα δημιουργίας εξατομικευμένων blogs, των n00blogs όπως χαρακτηριστικά ονομάζονται. Αυτά δημιουργούνται με εφαρμογή WordPress Multi-User, μεταφρασμένη στα ελληνικά από τους δημιουργούς του site, με φιλικό προς τον χρήστη (user-friendly) περιβάλλον εργασίας, και βέβαια παρέχονται δωρεάν. Περαιτέρω στόχοι της πρωτοβουλίας των παιδιών είναι η μετάφραση των περιεχομένων του portal και σε άλλες γλώσσες, η δημιουργία πιο εύχρηστου περιβάλλοντος και η καλύτερη κάλυψη των αναγκών των χρηστών διαδικτύου. Επιθυμούν να προσελκύσουν διαφημίσεις, ώστε να καλυφθούν τα έξοδα του site, αλλά είναι σταθεροί στην πεποίθηση πως οι υπηρεσίες πρέπει να είναι δωρεάν για όλους τους χρήστες του διαδικτύου.

Στη συνέχεια, ο Γιάννης Παπαδόπουλος, Διευθύνοντας Σύμβουλος της Attica Ventures, μας υπενθύμισε πως, όπως χρειάζονται δύο για να χορέψουν tango, έτσι και για να έχουμε μια επιτυχημένη start-up, πέραν της καλής ιδέας χρειάζεται και η αναγκαία χρηματοδότηση. Μάλιστα, επέκτεινε το συλλογισμό αυτό λέγοντας πως προκειμένου να συλλέξει τα απαιτούμενα χρηματικά κεφάλαια για την υλοποίηση της, μια επιχειρηματική ιδέα δεν χρειάζεται απλά να είναι καλή, αλλά πρέπει να είναι και υλοποιήσιμη, τεχνικά εφικτή και οικονομικά αποδοτική. Σε μία άτυπη παρουσίαση, χωρίς προβολή διαφανειών, μας μετέφερε την πολυετή εμπειρία του στο χώρο των venture capitals. Το χειρότερο για την Ελλάδα, όπως μας τόνισε, είναι η απουσία πραγματικά καινοτόμων ιδεών, που μπορούν να αποτελέσουν πηγή παραγωγής πλούτου. Χαρακτηριστικό είναι πως μόνο μία στις δέκα ιδέες που χρηματοδοτούνται, είτε με το αρχικό κεφάλαιο για δημιουργία εταιρείας είτε με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, είναι επιτυχημένη. Ακολούθησε ένας καταιγισμός ερωτήσεων από τους παρευρισκόμενους σχετικά με το τι ψάχνουν ως ιδέα ο κος Παπαδόπουλος και η Attica Ventures, τι επιδιώκουν από αυτήν, τι έχουν να κερδίσουν και τι να χάσουν, και άλλα πολύ ενδιαφέροντα θέματα.

Έπειτα, ο Σπύρος Ντόβας από τη Φιλελεύθερη Συμμαχία μας παρουσίασε ένα διαφορετικό start-up, ναι μεν web-enabled και από νέους ανθρώπους (όπως και τα περισσότερα που παρουσιάζονται στα Open-Coffee), αλλά σε μια αγορά κλειστή, με ολιγοπωλιακή δομή και διάρθρωση, αυτήν της πολιτικής. Έπειτα από μια σύντομη αναφορά στην ιστορική πορεία του φιλελευθερισμού,  προχώρησε στη δημιουργία αυτής της πολιτικής κίνησης, στα τέλη του 2006. Το χαρακτηριστικό είναι ότι ξεκίνησε μέσω του διαδικτύου, όπου έγιναν ανοιχτές συζητήσεις και ιδεολογικοπολιτικές ζυμώσεις, προκειμένου να ιδρυθεί επίσημα το κόμμα και να διατυπώσει τις επίσημες πολιτικές θέσεις του. Λειτουργώντας με επιχειρησιακή αντίληψη, η Φιλελεύθερη Συμμαχία όρισε ως αποστολή της την εκπροσώπηση των φιλελεύθερων ιδεών στην ελληνική πολιτική σκηνή, και βάσει της αποστολής έθεσε στόχους και επέλεξε τη στρατηγική της. Μια έρευνα αγοράς έδειξε ότι οι φιλελεύθερες ιδέες έχουν απήχηση σε περίπου 24% του ελληνικού πληθυσμού, που θεωρείται ευκαιρία προς εκμετάλλευση. Μέσα από μια εντυπωσιακή παρουσίαση μιας ανάλυσης SWOT, o Σπύρος παρουσίασε τα υπέρ και τα κατά της κίνησης τους. Χαρακτήρισε δε ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της την χρήση του Web 2.0, κάτι που δεν κάνουν τα άλλα ελληνικά κόμματα. Τέλος, μας παρουσίασε τη δημιουργία ενός ανοιχτού μοντέλου χρηματοδότησης που σχεδιάζεται, το οποίο συνδυάζει διαφάνεια, λογοδοσία, ανταποδοτικότητα και δημιουργία ad hoc συμμαχιών.

Τέλος, οι Δημήτρης Θεοδωράκης και Ηρακλής Ψαρουδάκης, τριτοετείς φοιτητές ΗΜΜΥ ΕΜΠ, μας παρουσίασαν την Grebooca, μίας start-up που δραστηριοποιείται στον χώρο των social network εφαρμογών, με αρκετά facebook applications ήδη στο ενεργητικό της. Μέσω του Open Coffee, αναζητήσανε έμπνευση στη Silicon Valley, την Μέκκα της σύγχρονης τεχνολογίας, όπου μαζί με άλλους 6 συμφοιτητές του και έναν υποψήφιο διδάκτορα του Stanford ήθελαν να δημιουργήσουν κάτι διαφορετικό στο χώρο των social network applications. Με δεδομένο το κύμα ραγδαίων αλλαγών που φέρνει το Web 2.0, όπου ακόμα και ο χρήστης αποτελεί μια νέα πληροφορία, με σκοπό την κοινωνική συναναστροφή των χρηστών του Internet και με τη βοήθεια των σύγχρονων τεχνολογιών που προσφέρουν αξιοπιστία και απόδοση, δοκίμασαν νέα πράγματα, πειραματίστηκαν και τέλος κατόρθωσαν να συνδέσουν το δημιούργημα τους, το Perfect Match Application, με την κοινότητα του Facebook, όπου γνώρισε και μεγάλη επιτυχία (περίπου 4,5 εκατ. χρήστες αυτές τις μέρες). Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, επιθυμούν να επεκτείνουν τις δραστηριότητες της Grebooca και για αυτό αναζητούν νέα άτομα ως developers, που να έχουν δημιουργικότητα, φαντασία και όρεξη, αλλά και τις κατάλληλες γνώσεις.

Στο ενδιάμεσο, έγινε και η καθιερωμένη κλήρωση βιβλίων, προσφορά του Στέφανου Καράγκου, ενώ αξίζει αναφοράς και ο μοναδικός συνδυασμός μουσικής και γραφικών που έκανε στο bar o Νόελ Κούτλης. Ραντεβού στο επόμενο!

5 comments

  1. Υπάρχει περίπτωση να ανεβάσετε και τις παρουσιάσεις των ομιλητών, για εμάς που δεν παραβρεθήκαμε? Ευχαριστώ εκ των προτέρων

  2. I found your blog on google and read a few of your other posts. I just added you to my Google News Reader. Keep up the good work. Look forward to reading more from you in the future.

    Robert Michel

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *